Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

HENKILÖSTÖKOULUTUKSET

 

 

VÄKIVALTATILANTEIDEN ENNALTAEHKÄISY LASTENSUOJELUSSA

Tuottamamme luentokokonaisuus avaa lastensuojelussa työskenteleville henkilöille väkivaltatilanteiden ennusmerkkejä käytännön esimerkkien ja workshop-työskentelyn kautta.  Luentokokonaisuudessa käsitellään varsinaisia väkivaltatilanteita ja niihin johtaneita tekijöitä, väkivallan uhkaa, väkivaltaa ennustavia tekijöitä sekä asioita ja ilmiöitä lastensuojelun arjessa, sekä keinoja ennaltaehkäistä, mutta myös oppia läpikäydyistä väkivaltatilanteista. Luentokokonaisuuden välityksellä aukeavien keinojen avulla on mahdollista ehkäistä osa kriisissä olevien henkilöiden väkivaltaisesta käytöksestä ennalta  LUE LISÄÄ...

 

VALINTOJEN JATKUMO ASIAKASTYÖSSÄ

Vaikuttaako se, mikä meidän asenteemme on, siihen miten me käyttäydymme? Koska jos näin on, niin silloin se, miten me käyttäydymme - vaikuttaa suoraan siihen, mikä on sen ihmisen asenne meitä kohtaan, jonka kanssa me työskentelemme. Ja jos näin on - niin silloin hänen asenteensa vaikuttaa hänen käytökseensä ja LUE LISÄÄ...

 

NEPSY - ASIAKKAAN ABC

Luentokokonaisuudessa käydään läpi Neuropsykiatrisesti oirehtivan asiakkaan (asperger, adhd, add, tourette..) tapaa hahmottaa arjen käytänteitä käytännön esimerkkien ja workshop-työskentelyn kautta. Luentokokonaisuus sisältää erimielisyyksiin, väkivaltatilanteisiin ja yhteenottoihin johtaneiden tilanteiden tarkastelua käytännön esimerkkien avustuksella, sekä näiden tilanteiden purkamiseksi suunniteltuja käytännön työkaluja niin ammattilaisille, kuin Nepsy henkilöille itselleenkin LUE LISÄÄ...

 

"ÄLÄ OTA ITTEES..."

Työnohjauksellinen luentokokonaisuus useimmissa työryhmissä esiintyvistä erimielisyyksien perussyistä. Luentokokonaisuus tarkastelee syitä erimielisyyksien takana. Mitä jää sanomatta ja mitä kannattaa jättää sanomatta työyhteisössä. Tässä luennossa tarkastellaan myös perustyön merkitystä työn arjessa; miten "työyhteisön orkesteri" soittaa yhteen, miten "äänet sulautuvat" toisiinsa, mikä kuuluu ulospäin kun LUE LISÄÄ...

 

ASIAKASTYÖN PERUSMENETELMIÄ (osa 1.)

Tässä luentokokonaisuudessa tarkastellaan asiakastyön perusteita. Luennolla käydään läpi asiakkaiden hyvän kohtaamisen ja hyvän keskustelun tapojen käytänteitä, mutta myös asiakkaan kertomuksen kuulemisen tapaa. Mihin asiakkaan kertomissa asioissa pitää kiinnittää huomiota sen sijaan, että kiinnitetään huomiota siihen mitä sanoja asiakas keskustelussa käyttää. Onko asiakkaan puhe ja käyttäytyminen latautunut esimerkiksi LUE LISÄÄ...

 

 

Evästeet

Tämä sivusto käyttää evästeitä tallentaakseen tietoja koneellesi.

Hyväksytkö evästeiden käytön?